MSM - METHOD SWITCHING MODEL

MSM – METHOD SWITCHING MODEL

İle Değişimin Yönünü Saptayın !

Pazar payı ve pazar payı kayıplarını analiz etmek için geliştirilmiş bir tahmin modelidir. Geçmiş dönem, mevcut durum ve gelecek dönemdeki pazar payı tahminlerini yaparak  rekabetin yönünü saptamaktadır.

Model, mevcut zamanda yapılan ölçümde geçmiş ve geleceği tahmin etmektedir.

Method Switching Model, Pazar payı kayıplarının saptanması kadar önemli olan iki konuyu da ölçümlemektedir.

– Pazar payı geçişlerinin yönü

– Pazar payı geçişlerinin nedenleri

Model çözümlemeyi yaparken, pazardaki değişimi alt detay analizler ile markalar bazına indirmektedir.

Hangi rakipten % kaç müşteri kazanıldığını ve hangi rakibe % kaç müşteri kaybedildiğini ölçülmektedir.

Gelecek ile ilgili tahminler aynı zamanda pazar büyümesini de dikkate aldığından gelecek dönemde pazar büyüklüğü ölçülmektedir.

Model bir markanın hangi müşteriyi neden ve hangi rakibe niye kaybettiğini incelemektedir. Bu analizi her yönde gerçekleşen müşteriler için hesaplanmaktadır.

MSM?de pazar değişim hareketlerinin belirlenmesi için geçmiş dönem, mevcut durum ve gelecek dönem karşılaştırılmalı olarak incelenmektedir. Pazarda oluşan trend üç boyutta izlenmektedir.

msm

? Tüketici trendi: Tüketicilerin geçmiş dönemde yüzde kaçına ulaşıldı, şu anda yüzde kaçına ulaşılıyor, gelecekte yüzde kaçına ulaşılacak.

? Ürün/hizmet trendi: İlgili firmanın ürün ve hizmetlerinin pazar genelinde yoğunluğu nedir, gelecekte ne olacak?

? Satış hacmi trendi: Pazarda oluşan satış hacminden alınan pay nedir, gelecekte ne olacak?

Belirtilen bu trendler, incelenen tüketim periyodlarını ve firmaların pazardaki konumlarını yansıtmaktadır. MSM pazar genelinin yanısıra markanın konumlandığı özel bir pazar bölümünde de uygulanabilmektedir.

 

MSM – METHOD SWITCHING model ile

Yeni Müşteri ? Kayıp Müşteri Oranları

  • Aktif kullanılan markalar
  • Belirlenen kriterlerin satın alıma etkisi
  • Mevcut ürün kullanım davranışları
  • Yeni müşteri kazanımında önem düzeyi yüksek kriterler
  • Pazar Büyüme Oranı
  • Markaların müşteri kazanımı / kaybı
  • Sosyo Ekonomik ? Demografik Göstergeler,

 

Kayıp Müşteri Gelecek Tahminleri

  • Belirlenen kriterlerin kayıp müşteri oranına etkisi
  • Kayıp Müşteri Karar Ağacı
  • Kayıp Müşteri Lojistik Regresyon
  • Sosyo Ekonomik ? Demografik Göstergeler

 

Derinlemesine İncelemeler

  • Yeni ürün tercih nedenleri
  • Müşteri kaybı nedenleri
  • Müşteri kaybının yüksek olduğu müşteri segmentleri
  • Yeni müşteri ? kayıp müşteri beklentileri
  • Yeni müşteri kazanımını tetikleyen müşteri profilleri
  • Müşteri kaybının yüksek olduğu müşteri segmentleri
  • Sosyo Ekonomik ? Demografik Göstergeler

Memnuniyet

  •  Yeni müşteri ? Kayıp Müşteri memnuniyet kıyaslamaları
  • Sosyo Ekonomik ? Demografik Göstergeler

elde edilebilmektedir.

mmethod